Dette indlæg indeholder annoncelinks • Min. 18 år • Regler og vilkår gælder
• Spil ansvarligt • Selvudelukkelse via ROFUS
• Kontakt Spillemyndighedens hjælpelinje på StopSpillet.dk
Klubturneringernes kongeklasse får sin første betting-partner
Verdens største spiludbyder, Bet365, har netop annonceret en historisk aftale, der gør dem til den første officielle betting-partner for UEFA Champions League. Verdens største klubturnering får dermed sin allerførste betting-partner, og at det netop er Bet365, er ikke specielt overraskende. Verdens største klubturnering skal naturligvis have en af verdens bedste spiludbydere som sponsor.
Den treårige aftale sikrer Bet365 eksponering på LED-reklamebannere, mediernes bagtæpper samt UEFA’s digitale kanaler under den prestigefyldte turnering. Hvor vidt sponsoratet kommer i konflikt med de forskellige landes spillelovgivninger får vi snart at se. Det er et faktum, at det er svært for spiludbydere at indgå “globale” sponsoraftaler grundet meget forskellige regler for spilreklamer i de enkelte lande.
Som en del af aftalen vil Bet365 lancere en stor kampagne, hvor tusindvis af fodboldfans fra udvalgte UEFA Champions League-nationer får chancen for at opleve en Champions League-kamp fra tætteste hold. Dette markerer en unik mulighed for fans at få adgang til nogle af de mest eftertragtede pladser i fodboldverdenen. Det er nemlig ikke helt billigt, at komme ind og se en kamp om pokalen med de store ører.
Guy-Laurent Epstein, marketingdirektør hos UEFA, udtrykker stor glæde over samarbejdet: “Vi er begejstrede for at byde Bet365 velkommen som officiel global sponsor af UEFA Champions League. Med deres dedikation til både sportens spænding og ansvarligt spil ser vi frem til et partnerskab, der vil løfte oplevelsen for fans verden over.“
Aftalen løber fra sæsonen 2024/25 til 2026/27, og understreger spiludbyderens store engagement i fodboldverdenen. Bet365 er herhjemme naturligvis kendt for et utal af TV-reklamer og bandereklamer i engelsk og spansk fodbold, og Championship-klubben Stoke City har i mange år løbet rundt med spiludbyderens logo på trikoten.
Ifølge spiludbyderens Global Chief Marketing Officer, Alex Sefton, er partnerskabet en naturlig forlængelse af virksomhedens rige fodboldarv: “Som det første bettingbrand i Champions Leagues historie, er vi stolte af at kunne tilbyde fans ‘Never Ordinary’ oplevelser.“
Aftalens begyndelse sker samtidig med at verdens meste prestigefulde klubturnering skifter format. Fremadrettet bliver det mere en liga-turnering. Det nye Champions League-format kan du læse mere om her.
Travl sommer for fodbold-sponsorater
Det er ikke første gang, at UEFA indgår en stor sponsoraftale med en spiludbyder. Til sommerens EM-slutrunde i Tyskland var det Betano med de græske rødder, der havde æren af at være officiel partner. Betano er i øvrigt lige på trapperne med en dansk licens i Danmark.
Spiludbyderne har i den grad haft muldvarpeskindet oppe før denne sæson. LeoVegas Sport er ny betting-partner for Tottenham Hotspur, mens Betsson Sport fra denne sæson er at finde på brystet af selveste Inter Milano. I Danmark har to af de største klubber også spiludbydere som hovedsponsorer. FC København har som bekendt Unibet, mens Brøndby har Oddset.
Dette indlæg indeholder annoncelinks • Min. 18 år • Regler og vilkår gælder
• Spil ansvarligt • Selvudelukkelse via ROFUS
• Kontakt Spillemyndighedens hjælpelinje på StopSpillet.dk